Angela Gheorghiu faţă cu figurile de stil ale unui critic britanic şi ziariştii gramofon din România

Să râd ori să mă înfurii atunci când confraţii din presa românească prezintă o ştire venită din străinătate precum o lege divină? Asta-i întrebarea.

Deunăzi, criticul britanic Andrew Clements, despre care ziariştii din România nu ştiu nimic, a scris în The Guardian că schimbarea unor artişti la ultimele  reprezentaţii londoneze ale operei Tosca de Puccini cu Angela Gheorghiu, Jonas Kaufman ori Bryn Terfel a fost o catastrofă. În opinia criticului, chiar dacă s-a dorit revitalizarea spectacolului, Angela Gheorghiu, de pildă, a fost departe de a fi captivantă. Mai mult, tonalitatea ei ar fi fost „uscată”, iar jocul ei actoricesc „vizual ca un semafor”.

Articolul din ziarul britanic a fost reprodus cu religiozitate de presa românească. Nimeni nu s-a îndoit o clipă de cele scrise în The Guardian, chiar dacă argumentele erau doar nişte figuri de stil.

Angela Gheorghiu este o mare soprană. Una dintre cel mai importante în acest moment. Şi, ca orice cântăreaţă de operă, are şi zile mai proaste, dar înainte de a lua drept adevăr de netăgăduit  ce scrie Andrew Clements, aş fi făcut o scurtă investigaţie şi m-aş fi întrebat, fireşte, ce dracu îl mână în luptă? Ei bine, tocmai faptul că Angela Gheorghiu a înlocuit la Royal Opera House din Londra o soprană aflată în graţiile criticului Clements.

Un comentariu la „Angela Gheorghiu faţă cu figurile de stil ale unui critic britanic şi ziariştii gramofon din România”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.