Dreptul de a huidui subcultura promovată de Babasha prin intermediul trupei Coldplay

Sincer să fiu, toată tărăşenia asta stârnită de faptul că un manelist (nume de scenă Babasha) a fost huiduit după ce-a interpretat o manea la concertul trupei Coldplay m-a luat prin surprindere. Iar asta şi pentru că episodul de pe Arena Naţională, aflat deja în atenţia unor sociologi, antropologi, comentatorilor politici, jurnalişti, artişti, dar şi părerologi de tot felul, a stârnit şi continuă să stârnească încă numeroase controverse. Nu vreau să mă întind însă. Spun doar – unii, şi nu puţini, confundă absurdul cu sublimul. Altfel nu ajungeau la concluzia că, dacă huidui manele (pe care eu le cataloghez drept ignoranţă în acţiune), folosite acum de trupa Coldplay ca strategie exotică de marketing, eşti xenofob.

Cert e că povestea asta de pe Arena Naţională mi-a adus aminte de Costi Ioniţă, un alt interpret exotic, foarte apropiat de manele. Adică, în urmă cu ceva vreme, tot în timpul unei dispute artistice, Ioniţă a spus doct: Fiecare are gusturile lui în muzică. N-are cum să asculte toată lumea numai Schopenhauer. Corect, ar zice acum fanii lui Babasha, minunându-se cât de cult în cap e cel care a debitat respectiva cugetare. Însă nici cei care nu-l confundă pe Chopin cu Schopenhauer chiar nu pot fi condamnaţi că huiduie pe stadioane incultura răspândită copios de manele.

În rest, da, soarta conștiințelor de mâine va atârna de mai toate fenomenele pseudoculturale de azi.

Citeşte şi:

Un comentariu la „Dreptul de a huidui subcultura promovată de Babasha prin intermediul trupei Coldplay”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.